26.11.06

Akira Ishihara

In Japan heeft Ishihara inmiddels al een aardige naam opgebouwd. Regelmatig voert ie samen met dj's als Dave Clarke, Ken Ishii en Carl Cox de headlines van bekende en vooraanstaande Japanse technofeesten aan. Hoogste tijd voor een tourtje door Europa. En dan kan ie wat mij betreft bij aankomst direct door naar de Gashouder want volgens mij is Awakenings het beste feest om 'm eens live te horen draaien.

Niet alleen was ie de eerste Japanse dj die ooit in China draaide, hij was ook één van de eerste die het gebruiken van laptops (Ableton) en andere apparatuur ter ondersteuning van z'n sets niet schuwde. En als ik de info op z'n site mag geloven draait ie nu alleen nog maar met laptops. Uiteraard valt er te twisten over het feit of je dit nog wel dj-en kan noemen maar hé.. noem het dan een live optreden ofzo.. Point is dat ik er in ieder geval geen moeite mee heb om er naar te luisteren. Sterker nog.. ik begin meer en meer te genieten van de harde funky techno die Ishihara met z'n sets neerzet. En gelukkig staat er op z'n eigen site lekker veel muziek (+ video's).

DJset @ Wheelspin Studio - 06/07/04 (made with Ableton Live - mp3 - 62mb - rmclick+save)
Akira Ishihara @ Colors Studio After Hours - 06/02/26 (mp3 - 73mb - rmclick+save)
DJset - 15/07/05 (mp3 - 73mb - rmclick+save)