10.1.06

Aphex Twin: Melodies from Mars

De discografie van Aphex Twin is inmiddels zo vreselijk groot dat ik in ieder geval allang ben afgehaakt met het bijhouden van wat Richard D. James allemaal uitbrengt. Met name het oude werk van AT en de video's van Richard Cunningham kan ik zeker wèl waarderen maar zodra er echt heel veel weird electronisch gefreak en getweak en overstuurde beats langskomen, haak ik toch al snel weer af.

Ik was daarom erg verheugd toen ik vanavond een rapidshare-link tegenkwam van z'n mij nog onbekende album 'Melodies on Mars' uit 1995. En dat het mij onbekend is, kan wel kloppen want het gaat hier (weer) om tracks die alleen op cassettes rondzwerven. Richard D. James zelf claimt dat ie de cassettes nooit heeft gemaakt maar kenners weten (hoop ik) wel beter. Hij zou een aantal cassettes ooit eens aan medewerkers van Rephlex en Warp Records hebben uitgedeeld en vervolgens zijn de mp3's naar alle internetten uitgelekt.

Check ook de Wikipedia, Everything2 en discogs als bronnen voor dit postje en de tracktijden van de .rar komen in ieder geval vrijwel geheel overeen met de tijden genoemd in die bronnen. De sound is ook nog eens typisch Aphex Twin dus gewoon een gegarandeerd goede download voor de liefhebbers (of het nou wel of niet authentiek is).

Download (48mb - .rar)