3.2.06

The Other People Place

Ik kwam de laatste tijd wel eens wat losse nummers van The Other People Place tegen en besloot daarop z'n cd 'Lifestyles Of The Laptop Café' en bijbehorende info te zoeken. En wat ik dus niet wist is dat TOPP een solo-project is van James Marcel Stinson, één van de mannen van het duistere Detroit-technocollectief Drexciya.

En dat verklaarde bij mij meteen ook de aparte maar ook duidelijk herkenbare Detroit sound van het overigens erg goede album. En als ik verschillende sites zoals bijvoorbeeld Boomkat mag geloven, is 'Lifestyles Of The Laptop Café' één van de beste Detroit releases ooit. Mwhoa.. kan ik me best wel in vinden.

En voor wie nou niet bekend is met de Detroit sound, even een quootje van de Boomkat recensie: ' (de track) 'Moonlight Rendezvous' is so retro and so crisp that even those of you who didn't follow the Detroit scene will feel nostalgic for it ' Zou een reden kunnen zijn om het album binnen te sleuren. (overigens is Stinton een jaar na de release van z'n solodebuut overleden; een groot verlies voor Drexciya en de gehele Detroit scene)

Download
(Warp Records 2001 - 99mb - .zip - tracklist @ comments)