2.2.06

Per's Paradise 1

De naam Per behoeft denk ik geen introductie. Google even simpel op 'dj Per' en zonder ook maar een site aan te klikken, zeggen de previewzinnen je al genoeg.

Maar ok.. toch even een korte opsomming van Per's wapenfeiten voor wie geen Google heeft: organisator van de legendarische Beat Club feesten begin jaren 90, de Time Machine in de Melkweg, Per's Paradise @ Mazzo, 't Ambient Weekend in de Paradiso, de intieme Go feesten (Go is later ook het eerste Nederlandse boekingsagency voor dj's), Earth en uiteraard heel veel dj-en én eigen produkties en mixalbums uitgebracht. Ook nu draait ie nog regelmatig op (eigen) feesten.

Over dat laatste wil ik 't even hebben. Het valt mij op dat er online erg weinig van het werk van Per is te vinden en daar wil ik een bescheiden verandering in aanbrengen. Vroeger sloeg ik bijna geen feest met Per over (zie hierboven) en ik ging dan ook regelmatig in de weekenden 'een Perretje pakken' (zoals we dat dan noemden).

Jazeker.. ik ben dus een grote fan van Per. Al jaren draai ik regelmatig de Paradise mixcd's van Per en als je de titel van de post hebt gelezen voel je 'm denk ik al aankomen. Juist.. de cd's staan vanaf vandaag zomaar ineens online. Uiteraard te beginnen met deel 1 en in de loop van volgende week volgen de anderen. Ookal dateren de cd's uit de vorige eeuw, ze klinken wat mij betreft tijdloos en laten goed horen hoe het er op de feesten waar Per toen draaide aan toe ging. Genoeg geleuterd, downen die handel!

Download
(96mb - .zip - let op: deze is in .wav formaat dus zelf met bijvoorbeeld cdex even omgooien naar mp3 - tracklist volgt)

Update: voor het joinen van de mp3's kan je Trackmaker gebruiken. Hier kant en klaar ;) te downen. De .wav's van de cd moet je dan nog wel even omzetten. De cd's die ik nog ga posten zullen dus wel allemaal mp3mixen zonder pauze zijn.

Update 2: deel 2 en 3 staan inmiddels ook online!