9.1.07

The Higher Intelligence Agency - Colourform

Na al het dubstep- en technogeweld, is het nu eens de beurt aan ehm.. zeg maar wat intelligentere en rustigere muziek. De stroming waaronder je het Birminghamse 'The Higher Intelligence Agency' kan scharen heet dan ook niet voor niets Intelligent Dance Music (IDM). Colourform was de allereerste release van THIA en zette direct de toon voor de verdere ontwikkeling van bleeperige ambienttechno en Birmingham op de dancekaart van de jaren 90.

Voor mij is dit album echt ook een persoonlijke klassieker; toen ik in 1993 deze (toen nog) LP kocht en hoorde was ik meteen verkocht en luisterde daarna heel veel naar gelijksoortige artiesten als Black Dog, Aphex Twin, B12, Autechre, Balil en Seefeel. En ik kan je zeggen dat ik er nog steeds naar luister... Bij Autres Grooves kwam ik tot mijn vreugde de digitale versie van het album tegen en tsja.. dat kan ik jullie natuurlijk niet onthouden; hoogste tijd dus voor wat verplichte IDM-kost!

Download
The Higher Intelligence Agency - Colourform (107mb - .rar - lekker geript op 256kbps)