27.11.05

Minimale start

Minimal techno is bij mij sinds een maand of twee zomaar ineens zwaar in waardering gestegen. Steeds vaker klik ik de Fabric Live cd van Michael Mayer, z'n dubbelalbum Speicher of de djset van DJ Camea aan als ik muziek wil horen. En sindsdien ben ik natuurlijk op zoek gegaan naar meer cd's en sets van minimal artiesten en dj's.

De Deen Anders TrentemØller is bijvoorbeeld zo'n nieuwe artiest. Blije minimaltongen beweren dat Anders de grote belofte voor 2006 is en langzaam maar zeker dringt z'n muziek ook door naar alle internetten. Vorige week bijvoorbeeld postte spoof bij Condens wel zo'n waanzinnig goede TrentemØller liveset dat ook ik spontaan ga geloven in die belofte-voorspelling.

En om de (door-)start van m'n site een beetje op te luisteren heb ik een tweede goede set van TrentemØller gevonden en hochgeladen. Nouja.. rest mij nog een 'welkom terug' en een 'het bloed kruipt waar het niet gaan kan' vermelding en nu als de wiedeminimalga hier die set van TrentemØller binnensleuren! (54mb - @ breezeblock 01.11.05)